18. maaliskuuta 2013

Sillä oonhan suomalainen III: Indo-Findo


Vietin kuusi viikkoa Indonesiassa. Enkä ollut suomalaisuuteni kanssa yksin.


11. SUOMALAISIA KIRJOJA Ei varmastikaan suuri ylläri Suomesta suoraan Indonesiaan matkaavalle, mutta mä olen niin kauan ollut yksin suomalaisuuteni kanssa, että oikein hätkähdin, kun indonesialaisen kirjakaupan vaihtohyllystä löytyi finskaa.






12. SUKELLUSKURSSI Suomi on kaukana, mutta Finnairilla näköjään pääsee. Kuulin suomea paratiisisaarilla ehkä noin joka toinen päivä. Jouluaattonakin soi rantabaarissa suomenkielisiä virsiä. I know. What? Samassa paikassa mainostettiin myös sukelluskurssia sujuvalla suomella. Kyllä länsidollarilla näköjään saa.






13. MARIMEKKO Tämä newyorkilaisneito kuvitteli kävelevänsä japanilaisen design-varjon kanssa. Väärin. Häpeä.






14. HELSINKI MARATHON Rantojen mies kauppasi mulle päivästä toiseen helyjä. Ennemminkin mua innosti t-paita. Aivan mieletön. Oli kuulemma koruja myymällä säästänyt lippurahat ja osallistumismaksut, ja lentänyt Suomeen juoksemaan. Tai sitten saanut turistilta second hand -paidan. 





15. XYLITOL Ei ollut ihan jenkkiä, mutta silti! Xylitol on ilmeisesti Aussilassa kielletty, tai sitten he vain pitävät sokerimössöstä, sillä missään en ole xylitolia nähnyt. Paitsi Indonesiassa! Hyvä, Indonesia! Hyvä, Indonesian hampaat!







2 kommenttia:

  1. Täältäkään ei löydy mitään Xylitolituotteita! Äiti-kiltti saa lähettää aina :P

    Oon ruvennu ottamaan kuvia kaikesta Suomeen liittyvästä. Pitäis varmaan postailla joku kuvakooste piakkoin. Ehkä jokavuosittainen kooste, eli joskus kesällä sitte... Hm... :D

    VastaaPoista